برنامه سالانه مدرسه ابتدایی

author
0 minutes, 19 seconds Read


برنامه سالانه مدرسه ابتدایی

همینک میتوانید مجموعه کامل برنامه سالانه مدرسه ابتدایی بر اساس ساحت ها ( 6 ساحت ) منطبق با آخرین تغییرات با فرمت فایل ورد و قابل ویرایش نگارش تعداد صفحات فایل ۱۵۰صفحه word را دانلود کنید.

این برنامه منطبق با آخرین تغییرات در مورخه 30 بهمن ماه  بروز رسانی شده و بر اساس 6 ساحت و حاوی کلیه فرم ها در قالب ورد  و فرم های نمونه تکمیل شده و شیوه نامه تکمیل و توضیحات کاملی در باره هر 6 ساحت میباشد.

دانلود برنامه تدبیر 1400

برای دانلود این بسته روی دکمه خرید کلیک کرده و بعد از مرحله پرداخت لینک های دانلود در دسترس خواهند بود.

دانلود برنامه تدبیر بر اساس ساحت ها

توضیحاتی راجع به این بسته

چند تصویر نمونه از محیط برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر 1400

عکس از محیط یکی از نمونه های تکمیل شده فرم شماره 2 تدبیر 97-98 در قالب ورد
تصویر نمونه از محیط برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر 98-97
تصویر نمونه از محیط برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر 98-97
تصویر نمونه از محیط برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر 98-97
دانلود برنامه تدبیر بر اساس ساحت ها

ساحت های شش­گانه تربیتی سند تحول بنیادین

ساحت در لغت نامه فارسی معین  به معنای خانه ، درگاه وآستانه آمده است ولی مقصود از ساحت در حوزه  تعلیم وتربیت، محدوده ودامنه ی خاصی است که مجموعه ای از رفتارها وفعالیت های تعلیم وتربیت در آن حوزه ودامنه قرار می گیرد. انسان موجودی دارای ابعاد وساحت های مختلف است، از بینش ها ، گرایش ها وتوانایی های مختلف برخوردار است وبا دیگر موجودات جهان ارتباط غایی دارد واز آنها تاثیر می پذیرد وبر آنها تاثیر می گذارد..

هنگامی که از تعلیم وتربیت سخن می گوییم ، در واقع از نوعی از قابلیت ها وظرفیت ها یی سخن می گوییم که در ابعاد مختلف روح وبدن انسان قرار دارند وانسان برای رسیدن به کمال مطلوب خود نیازمند آن است که با یاری دیگران آن ها را به فعلیت برساند یا آنها را تصحیح  ، تعدیل ، تقویت وهدایت کند.

بنابراین تعلیم وتربیت دارای حوزه های مختلفی است ، حوزه هایی که در آن نیازهای مشترک هم عرض انسانها قرار گرفته است اصطلاح ( ساحت های تربیتی )به کار گرفته می شود

۱- ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی

– پذیرش آزادانه و آگاهانه دین اسلام

– تلاش مداوم جهت ارتقای ابعاد معنوی وجودی خویش و دیگران از طریق برقراری ارتباط با خداوند (عبادت و تقید به احکام دینی) و دعوت سایرین به دینداری و اخلاق مداری -خود شناسی و دیگرشناسی برای پاسخ­گویی مسئولانه به نیازها، محدودیت­ها و پیشرفت ظرفیت­های وجودی خویش و دیگران.

– تلاش پیوسته برای حضور مؤثر و سازنده دین و اخلاق در تمام ابعاد فردی و اجتماعی

۲- ساحت تربیت اقتصادی و حرفه­ای

– تدبیر امر معاش و زندگی اقتصادی با درک موقعیت اقتصادی خود و جامعه و تلاش برای بهبود پیوستۀ آن

– درک و فهم مسائل اقتصادی خود و جامعه (در زمینه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی)

– تلاش فردی و جمعی برای تحقق غنا، کفاف، عمران، رشد و استقلال اقتصادی، حفظ و پیشرفت ثروت ملی، افزایش بهره­وری، تأمین رفاه عمومی و بسط عدالت اقتصادی و شناسایی عوامل فقر، فساد و تبعیض و تلاش جهت مقابله با آن­ها در سطح ملی و جهانی در جهت تشکیل جامعۀ صالح و پیشرفت مداوم آن، براساس نظام معیار اسلامی.

۳- ساحت تربیت علمی و فناوری

– شناخت و بهره­ گیری از نتایج تجارب متراکم بشری در حوزۀ علم و فناوری براساس نظام معیار اسلامی

– بهره­ گیری و ارزیابی از یافته­های علمی و فناورانه و ایجاد خلاقیت و نوآوری در آن­ها جهت کشف صورت­های جدید واقعیت یا خلق روش­ها و ابزارهای نوین برای وصول به اهداف متعالی در چهارچوب نظام معیار اسلامی

– برنامه­ ریزی و اجرای آگاهانه فعالیت­های علمی پژوهشی برای دست­یابی خود و جامعه به آیندۀ مطلوب بر مبنای نظام معیار اسلامی

– برقراری ارتباط سازنده با طبیعت از طریق شناخت و استفاده از طبیعت با هدف تکریم، تسخیر، آبادانی و آموختن از آن برای ایفای نقش سازنده در فعالیت­های علمی

۴- ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی

– باز شناسی، حفظ و اصلاح آداب، رسوم، هنجارها و ارزش­های جامعه در پرتو نظام معیار اسلامی؛

– درک مناسب موقعیت اجتماعی و سیاسی خود و جامعه و مواجه ی خردمندانه یا تحولات اجتماعی و سیاسی براساس نظام معیار اسلامی

– توسعه آزادی و مرتبه وجودی خویش و دیگران در پرتو درک و اصلاح موقعیت اجتماعی خود و دیگران (اعضای خانواده، خویشاوندان، دوستان، همسایگان، همکاران و همشهریان و هموطنان و … )

– برقراري رابطة سازنده و مناسب با ايشان بر اساس نظام معيار اسلامي و كسب صفاتي جمعي نظير احسان، مهرورزي، انصاف، خيرخواهي، بردباري، وفاق، همدلي و مسالمت‌جويي

– آمادگی جهت تشکیل خانواده و حفظ و تداوم آن به مثابۀ مهم­ترین نهاد تحقق بخش جامعۀ صالح براساس ارزش­های نظام معیار اسلامی

– تعامل شایسته با نهاد دولت و سایر نهادهای مدنی و سیاسی و کسب شایستگی­هایی نظیر رعایت قانون، مسئولیت­ پذیری، مشارکت اجتماعی و سیاسی و پاسداشت ارزش­های اجتماعی در جهت شکل‌گیری جامعۀ صالح و پیشرفت مداوم آن براساس نظام معیار اسلامی؛

– بازشناسی فرهنگ و تمدن اسلامی

– مشارکت جمعی مؤثر در حیات اجتماعی و سیاسی با رعایت اصول

۵- ساحت تربیت زیستی و بدنی

– درک ویژگی­های زیستی خود و پاسخ­گویی مسئولانه به نیازهای جسمی و روانی خویش

– تلاش پیوسته جهت حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت جسمی و روانی خود و دیگران بر اساس نظام معیار اسلامی؛

– بصیرت نسبت به سبک زندگی انتخاب شده و ارزیابی پیامدهای آن دربارۀ خود، جامعه و طبیعت براساس نظام معیار اسلامی؛

– تلاش فردی و جمعی برای حفظ و ارتقای سلامت و ایمنی افراد جامعه در سطح محلی، ملی و جهانی براسای نظام معیار اسلامی؛

– کوشش مداوم فردی و جمعی برای حفاظت از محیط زیست و احترام به طبیعت بر اساس نظام معیار اسلامی؛

۶- ساحت تربیت زیبایي شناختی و هنری

– درک معنای پدیده­ ها و هدف رویدادهای طبیعت / هستی برای دست­یابی به درک کلی از جهان هستی و جایگاه خویش در آن بر اساس نظام معیار اسلامی ؛

– رمزگشایی و رمز گردانی از پدیده­ های آشکار و پنهان طبیعت / هستی و ابراز آن به زبان هنری  ؛

– درک زیبایی­های جهان و آفرینش به منزلۀ مظاهر جمال و کمال الهی و ارتقای ذائقه زیباشناسانۀ خود؛

– بهره­ گیری از قدرت تخیل خود در خلق آثار هنری با هدف حفظ تعالی میراث هنری در سطح ملی و جهانی .

دانلود برنامه تدبیر بر اساس ساحت ها

در ادامه بصورت تیتر وار با برخی از فایلا های جانبی همراه بسته برنامه سالانه مدارس بر اساس طرح تدبیر 97-98 آشنا میشوید .

آنچه در این مجموعه مشاهده می کنیم عبارتند از:

  • کلیات اسناد فرادستی
  • چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی
  • متن سیاست های کلی نظام اداری
  • ماده ۱۹قانون برنامه ی پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران(۱۳۹۴-۱۳۹۰)
  • سیاست های کلی ایجادتحول درنظام آموزش و پرورش
  • معرفي آموزشگاه
  • معرفی فضای فیزیکی آموزشگاه
  • چارت آموزشگاه
  • معرفي همكاران
  • برنامه كلاسي
  • معرفي شوراي مدرسه
  • معرفي شوراي مالي مدرسه
  • معرفی انجمن اولیا
  • جلسات آموزش خانواده
  • معرفی شورای معلمان
  • طرح و برنامه هاي سال جاري
  • تقویم اجرایی آموزشگاه
  • برنامه هاي غير قابل پيش بيني
  • بازدیدهای آموزشگاه

عمده تغییرات برنامه

۱– حذف برخي از ملاك ها و تغيير در عناوين فعاليت ها
۲– اضافه كردن عناوين مورد نظر معاونت هاي مختلف ستادي
۳- تفكيك برنامه ريزي از فرايند هاي ديگر
۴- شيوه ي امتياز دهي در خودارزيابي اوليه و پاياني
۵- فرمول محاسبه رشد
۶- شكل و محتواي جداول

ملاک هافعالیتها امتیازبراساس تغییرات واصلاحات راهنمای برنامه

محور آموزش ویادگیری:۷ملاک_۲۲فعالیت_سقف امتیاز۹۸
محورفوق برنامه وپرورشی:۵ملاک_۲۲فعالیت_سقف امتیاز۴۹
محورسلامت وتربیت بدنی:۷ملاک_۳۷فعالیت_سقف امتیاز۵۶
محور مشارکت:۳ملاک_۹فعالیت_سقف امتیاز۳۵
محور نظارت:۱ملاک_۳فعالیت_سقف امتیاز۲۱
محور اداری مالی:۲ملاک_۱۱فعالیت_سقف امتیاز۲۱
محور برنامه ریزی:۲ملاک_۶فعالیت_سقف امتیاز۱۴
محور خلاقیت:۱ملاک_۴فعالیت _سقف امتیاز ۷

محور برنامه ریزی توسط ارزیاب بیرونی ارزش گذاری می شود

تعداد ملاک ها و فعالیت های تعریف شده در این برنامه

تعداد ملاک ها۲۸

تعداد فعالیتها :۱۱۴

جمع امتیاز ۳۰۱عداد ملاک ها از ۳۶ به۲۸ ملاک کاهش یافته است.
تعداد فعالیت ها از۱۴۶ تا به۱۱۴ کاهش یافته است

کاملترین برنامه سالانه براساس طرح تدبیر

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش 

لینک دانلود برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر 1400 مدارس بعد از مرحله پرداخت نمایش داده خواهد شد . یک نسخه هم به ایمیلتان ارسال میشود.

به مدت 3 ماه هر گونه تغییراتی در این بسته دانلودی اعمال شود تغییرات و موارد اضافه شده از طریق ایمیل برای خریداران ارسال خواهد شد.

در هنگام دانلود و خرید توجه داشته باشید: بعد از مرحله پرداخت منتظر بمانید تا به صفحه دانلود فایل هدایت شوید

این بسته  حاوی 5 فایل دانلودی مجزا + یک فایل اشانتیون ( برنامه راهبر آموزشی) میباشد که به ترتیب نمایش داده میشود.

آخرین بروزرسانی

سایت اصلی ما سایت بانک فایل های معلمان است که سالهاست در کنار شما عزیزان و قشر فرهنگی جامعه قرار گرفته است. ما در بانک فایل پژوهشی معلمان می کوشیم در کنار شما عزیزان بوده و از هر امکانی جهت کمک به شما عزیزان استفاده کنیم.

21 Apr 2019


توصیه های کاربردی برای انتخاب موضوع پروژه های جابر

چند توصیه برای انتخاب موضوع پروژه های جابر در فرمت تحقیقی , آزمایش و طراحی و ساخت

هر دانش آموزی که در جشنواره جابر شرکت میکند قطعا اهداف خواص خود را دارد و  به همین نسبت نمیتوان به همه دانش آموزان برای انتخاب موضوع طرح جابر توصیه های یکسانی داشت ولی از منظر کلی دانش آموزانی که در این جشنواره مشارکت میکنند را میتوان از نظر انگیزه شرکت به 2 گروه تقسیم کرد .

گروه اول : شرکت در جشنواره در جهت موفقیت در کسب رتبه های برتر شهرستان – استان و کشوری

اگر با هدف کسب رتبه های برتر کشوری و استانی قصد ورود به جشنواره را دارید به شما توصیه میکنیم حتما در انتخاب موضوع موارد زیر را در نظر بگیرید.

بطور کلی در یک کار پژوهشی باید 2 اصل ابتکاری بودن و کاربردی بودن را در نظر بگیرین .به همین نسبت برای انتخاب موضوع طرح جابر هم لازم است موضوعی نسبتا جدید و البته کاربردی را انتخاب کنید . موضوعی که انتخاب میکنید لزوما نیاز نیست خیلی پیچیده باشد فقط باید مشکلی را در زندگی انسان یا سایر موجودات زنده شناسایی کنید و در اتمام پژوهش راهکار یا راهکارهای نوینی را برای حل این مشکل ارائه دهید.

توجه داشته باشید ممکن است هم اکنون برای مشکلی که شناسایی کرده ایده راهکارهایی وجود داشته باشد و شما باید در پایان پژوهش راهکارهایی به مراتب بهتر و ساده تر ارائه کنید.

گروه دوم : شرکت در جشنواره بدون توجه به کسب رتبه 

برای گروهی از دانش آموزان مشارکت کننده در جشنواره جابر که کسب رتبه های برتر برایشان اهمیتی ندارد مهمترین توصیه ما برای انتخاب موضوع طرح توجه داشتن به علایق درونی و شخصی است تا از انجام پروژه عای تحقیقی لذت لازم را ببرند . به آموزگان هم توصیه میکنیم حتما علایق درونی دانش آموزان را برای ارائه موضوع پژوهش در نظر بگیرند.

استفاده بهتر و بیشتر از زبان تصویر در پروژه های پژوهشی

استفاده از گرافیک و تصاویر زیبا در طراحی کارتو پلاست  پروژه جابربن حیان تحقیقی

استفاده موثر از گرافیک و زبان تصویر برای توضیح دادن بخش های مختلف پژوهش قطعا میتواند تاثیرات به مراتب بهتری داشته باشد . بنابر این توصیه میشود ترجیحا سعی کنید از گرافیک استفاده بهتری کنید و طرح جابر خود را با تصاویر زیبایی توضیح دهید و کارتوپلاست زیبایی طراحی کنید

در ادامه چند تصویر حاوی توضیح مناسب برای پروژه های جابر را مشاهده میکنید.

تصاویر گرافیکی طراح جابر با موضوع کره زمین

استفاده از زبان تصویر برای تشریح بدن انسان در پروژه

طرح جابر در مورد سیاره عطارد

طرح تحقیقی در مورد خانه سبز و کاهش اتلاف انرژی در ساختمان

یک نمونه موضوع مناسب پرداختن به مساله اتلاف انرژی در ساختمان هاست . و برای شرکت در جشنواره  و البته کسب رتبه های استانی و کشوری شما در درجه اول به داشتن یک موضوع با کیفیت , کاربردی و جدیدی نیاز دارید .

این بسته دانلودی طرح جابر با موضوع جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان ها  در دیماه 1400 توسط پژوهش سرای فرهنگیان تدوین شده است . این بسته بصورت زیپ شده و با حجم 8 مگابایت حاوی فایل ها و تصاویر خلاقانه برای طرح جابر بوده و قابلیت ویرایش دارد.  

برای دانلود طرح جابر خانه سبز روی دکمه زیر کلیک کرده و فرایند پرداخت را تکمیل کنید همکاران ما در پشتیبانی سایت پاسخگوی مشکلات احتمالی شما هستند.  

دانلود نمونه با موضوع خانه سبز و کاهش اتلاف انرژی ساختمان

نمونه طرح با گرافیک و تصاویر عالی در مورد انسان نما ها

دانلود طرح جابر با موضوع انسان نما ها و سیر تکامل انسان

یکی از جالب ترین و جذاب ترین موضوعاتی که میتوان برای طرح جابر تحقیقی انتخاب و استفاده کرد مساله سیر تکامل انسان و موجودات انسان نماست . نمونه آماده ای برای این موضوع جذاب هم اینک توسط پژوهش سرای فرهنگیان تدوین شده است که در آن به غایت از زبان تصویر استفاده بهینه ای شده است و گرافیک عالی و البته منابع تحقیقی مناسب از مهمترین ویژگیهای این مجموعه طرح جابر در مورد انسان نما ها و سیر تکامل انسان میباشند. 

همینک میتوانید این پروژه را در فرمت قابل ویرایش و بصورت زیپ شده و منطبق با شیوه نامه سالتحصیلی 1400-1401 جشنواره جابر را با کلیک روی دکمه زیر دانلود کنید . 

شیوه نامه طرح جابر 1400

شیوه نامه جشنواره جابر در سالتحصیلی 1400-1401

هم اکنون 2 سالی هست که سایه ویروس کرونا بر زندگی ما سایه افکنده و مدارس از بابت این ویروس بیشترین تغییر را در روند آموزش و .. به خود دیده اند . به همین نسبت شیوه نامه برگزاری جشنواره های پژوهشی مانند جشنواره جابر هم دستخوش تغییراتی کم و زیاد شده اند. 

برای استفاده و دانلود کسانی که نیاز به دریافت این شیوه نامه طرح جابر 1400-1401 دارند در ادامه لینک دانلود شیوه نامه را گذاشته ایم .

از مهمترین تغییرات جشنواره در شیوه نامه جدید دادن اهمیت بیشتر به گرافیک و زبان تصویر و البته موضوعاتی که به تکنولوژی های نوین و الکترونیکی مرتبط هستند هم به نظر در این شیوه نامه 1401 طرح جابر بیشتر مورد تاکیذ قرار 

Similar Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *